גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

קרן משפחת שעשוע תחלק 6 מיליון שקל לבעלי עסקים ששירתו במילואים

מענקי הצמיחה יינתנו לפי שיטה שבה בעלי עסקים שמגישים מועמדות צריכים במקביל לבחור מי מעמיתיהם ראוי לקבל את הכסף ● מאז פרוץ המלחמה חילקה הקרן 21 מיליון שקל למטרות שונות ● ישראל מתגייסת

ענבר שעשוע בר ניר ועדי אטון לפידות / צילום: דרור סיתהכול
ענבר שעשוע בר ניר ועדי אטון לפידות / צילום: דרור סיתהכול

 

מאז פרוץ המלחמה גויסו ללחימה עצמאים רבים, שנאלצו להשאיר את עסקיהם מאחור, מבלי לדעת מה יקרה עם מפעל חייהם. המדינה, לצד גופים אזרחיים שונים, נחלצו לסייע - אך נדמה שהביקוש גדול בהרבה מההיצע.

ישראל מתגייסת | הפדרציה היהודית של ניו יורק תורמת כ־40 מיליון שקל ליישובי הצפון
ישראל מתגייסת | החברה שמסייעת למפוני קיבוץ כפר עזה לעבור הסבה מקצועית לתחום הסייבר
ישראל מתגייסת | כ-300 יוזמות חדשנות רפואית פותחו במלחמה. לא תמיד הצוותים מרוצים

על הרקע הזה מגיע כעת המהלך של קרן משפחת שעשוע, באמצעות הבית לסולידריות חברתית, לחלוקת מענקי צמיחה בהיקף של 6 מיליון שקל למאות בעלי ובעלות עסקים משרתי מילואים, בני ובנות זוגם ושותפיהם.

גובה מענק מקסימלי יעמוד על 30 אלף שקל, כאשר הסיוע מיועד לשירותי שיווק ופרסום, הקמת אתר, רכישת ציוד, תשלום עבור ייעוץ אסטרטגי או פיננסי, רכישת מלאי, סיוע במימון שיפוץ בית העסק, השכרת חלל עבודה, גיוס עובדים, סיוע בכיסוי תשלום על התחייבויות קודמות והכשרות מקצועיות. לחלק ממקבלי המענק תינתן אפשרות לקבל ליווי עסקי אישי, על מנת שיוכלו לנצל את כספי המענק בהתאם לצרכים ספציפיים.

הזכאים למענק הם בעלי עסקים ששירתו מעל ל־60 ימי מילואים או שבני זוגם גויסו, וכן משרתי כוחות הביטחון. הבחירה מי יקבל את המענק תיעשה בשיטת "בחירת עמיתים" - בעלי עסקים שהגישו מועמדות בוחרים עסקים אחרים המתאימים בעיניהם לקבלת מענק, באופן אנונימי.

בראש קרן משפחת שעשוע עומדות המנכ"לית עדי אטון לפידות, והיו"ר ענבר שעשוע בר ניר. שתיהן משמשות כמנכ"ליות משותפות בבית לסולידריות חברתית.

"לתת ביטחון וכלים"

הבית לסולידריות חברתית פועל מאז משבר הקורונה לגיבוש קהילת בעלי ובעלות העסקים הקטנים ולעידוד שותפויות ביניהם, בהיקף סיוע כולל של 150 מיליון שקל. עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל הוקצו משאבים ותשתיות לסיוע לעסקים בדרום ובצפון, בהיקף של כ־21 מיליון שקל.

בימים הראשונים ללחימה נפתח מוקד סיוע לעסקים בצפון ובדרום, ובנוסף יצאה הקרן בפרויקט רש"ת (רכישה, שיתוף, תרומה) שבמסגרתו נרכשים מהם מוצרים ומועברים לנפגעי המלחמה, כולל מפונים.

לדברי שעשוע בר ניר, "מפרוץ המלחמה פעלנו לסיוע לעסקים הקטנים המתמודדים עם קשיים מורכבים. תוכנית המענקים הנוכחית שמה זרקור על משרתי המילואים וכוחות הביטחון, ומבקשת להעניק להם ביטחון וכלים לצלוח את התקופה הזו".

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

לתת, וולט וסופר יודה

פלטפורמת המשלוחים וולט, בשיתוף ארגון לתת וסופר יודה, יוצאים ביוזמת "מתגייסים לתת לחג", לתמיכה כספית בנפגעי מלחמת חרבות ברזל. במסגרת היוזמה, שהחלה בימים האחרונים ותימשך עד לחג השני של פסח, משתמשי וולט יוכלו לתרום מארזים עם מוצרי מזון בסיסיים ומוצרי טואלטיקה, שיועברו לאלפי משפחות נזקקות ולנפגעי המלחמה.

מארזי המזון יוצעו בשלושה טווחי מחיר - 30, 50 ו-100 שקל, ומארז הטואלטיקה יוצע ב-100 שקל, כאשר כל מארז יכיל מגוון מצרכים שייתרמו בשיתוף סופר יודה. המארזים יועברו לארגון לתת, ויחולקו לפני החג ובמהלכו. ניתן לתרום בתשלום רגיל באפליקציה, וכן בניצול קרדיטים של וולט ובאמצעות סיבוס.

עם הפנים קדימה

בעקבות מלחמת חרבות ברזל הוקם מיזם התנדבותי לקידום קריירה בחירום תחת השם "עם הפנים קדימה". את המיזם, שמתנהל כמו סטארט-אפ טכנולוגי, הקימה ומנהלת ורד סולן, מרצה בכירה ומנטורית למנהיגות, ומאיר באטיטו, בכיר בתעשיית התרופות.

למיזם הצטרפו כ-200 מתנדבים, אנשי מקצוע מתחומי ייעוץ קריירה, משאבי אנוש, שיווק ומקצועות נוספים, וכן גופי תעסוקה וחברות עסקיות. עד כה סייע המיזם למאות מפונים ותושבי אזורי העימות בצפון ובדרום, לחזור למעגל העבודה.

כל השמה מתחילה בתהליכי אימון המותאמים אישית לצרכי המפונה, כולל ייעוץ קריירה, מנטורינג, סימולציות לראיונות עבודה ואף התנסות מעשית בחברות הייטק כמו אנבידיה, מיקרוסופט ועוד. עם סיום תהליכי האימון הפרטניים קיבלו המפונים הכוונה למשרות המתאימות להם - בין היתר ברפא"ל, התעשייה האווירית, נס טכנולוגיות, מובילאיי, משרדי ממשלה ורשויות מקומיות ועוד.

לקבלת סיוע או לרישום להתנדבות: www.panimkadima.com

עיריית תל אביב-יפו

עיריית תל אביב-יפו יוצאת בפרויקט פרסום עירוני תחת המסר שפסח לא יהיה חג שמח ולא יהיה חג של חירות אמתית עד שחטופים והחטופות לא ישובו לביתם. הפרסום עלה בכ-150 מתקני שילוט עירוני ברחבי העיר, ביניהם תחנות אוטובוס, מסכים דיגיטליים ושילוט תלוי.

אחד מהשלטים שהציבה עיריית תל אביב לקראת פסח / צילום: דוברות עיריית תל אביב־יפו

העירייה גם תקיים סדרת אירועים קהילתיים ומפגשים עם משפחות החטופים. "תל אביב-יפו מייחלת לחירות 133 החטופות והחטופים שעדיין בעזה - החירות שלהם היא השמחה שלנו", אומרים בעירייה.

לפרטים נוספים: https://t.ly/DDRSN

tvcv

ארגון tvcv, המייצר פרויקטים לעידוד אחדות וקרבה, השיק בדיזנגוף סנטר את פרויקט "גשמי ברכה", שבמסגרתו הותקן ענן חכם המקרין 133 ברכות מוקלטות של אזרחים, עם מסרים של אחדות, חיזוק ואהבה, כסמל לכל החטופים. בסיומה של כל ברכה, האותיות מטפטפות כמו גשם על העוברים ושבים. בין המברכים נמנים גם הזמר מתיסיהו והסופר נעם חורב.

ליד הענן הותקנה עמדה עם קוד לסריקה, שמאפשרת לציבור לקחת חלק בפרויקט ולהקליט מסרים - עד כה הוקלטו כ-180 כאלו. הפרויקט יימשך בסנטר עד סוף הפסח, ובהמשך צפוי להתרחב למקומות נוספים בארץ.

tvcv הוא ארגון ללא מטרת רווח שהוקם ב-2019 על ידי נחי ברודט, ו"גשמי ברכה" הוא הפרויקט השלישי של הארגון מתחילת המלחמה.

עוד כתבות

היחסים עם ישראל סיבכו את ענק ההשקעות בחזית מפתיעה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ירדן הצליחה לסכל הברחת נשק בהובלת איראן, מה יכול לקרות אם לאיראן יהיה גרעין, נתניהו עדיין לא מוכן לדון ביום שאחרי ופסטיבל מוזיקה שמסתבך בגלל חסות של ברקליס ● כותרות העיתונים בעולם 

פועלים עובדים באתר בנייה / צילום: Shutterstock

קודם תקום ועדה, אח"כ נראה: החורים במתווה החדש להבאת עובדים זרים

על רקע המשבר המתמשך בענף הבנייה בישראל, הממשלה אישרה היום תוכנית שנועדה להביא לסיום במחסור הפועלים ● מה היא מציעה, האם היא תייעל את ההליך או דווקא תסרבל אותו, ואיך קשורים האמריקאים לסיפור?

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

בעוד התחרות מול OpenAI מתחממת, גוגל משיקה את מודל ה-AI הכי חזק שלה

ה-Gemini 1.5 Flash הוא המהדורה החדשה של סדרת המודלים Gemini ● "שמענו מהמפתחים שלנו שהם רוצים משהו מהיר ויעיל יותר", אמרו בגוגל ● המודל יכול לסכם מסמכים בני 1,500 דפים, או 100 אי-מיילים

דיון בוועדה לענייני בינה מלאכותית בוועדת המדע בראשות אורית פרקש הכהן / צילום: נעם מושקוביץ', דוברות הכנסת

"יש להיערך לאבטלה הולכת וגוברת": ועדת ה-AI דנה בשוק העבודה

במסגרת דיון בוועדה לענייני בינה מלאכותית, הזהירה היו"ר, אורית פרקש־הכהן, מפני תרחיש בו האוכלוסייה העובדת תצטמצם עד כדי "אבטלה טכנולוגית" ● נציגות משרד העבודה ובנק ישראל ציינו כי "רמת המוכנות של המשק לאימוץ הבינה המלאכותית לא גבוהה מספיק"

שטח נחיתה למסוקים. כיום פועלים כ־30 מנחתים מפוקחים / צילום: גלעד קוולרצ'יק

בקרוב בתל אביב: חמישה מנחתים חדשים יוקמו למסוקים

לקראת סגירתו של שדה התעופה בהרצליה, חברת נתיבי ישראל מחפשת חלופות למנחת מסוקים בת"א ● יעקב יופה, משנה סמנכ"ל לתעופה בחברה: "בכוונתנו לאתר כחמש נקודות נחיתה במרחב ת"א, כולל אפשרות למסוקים לנחות על גגות במקומות שיאושרו"

חלה עלייה בסיכון האשראי בענפי הבינוי והנדל''ן, שמשתקפת גם במדדי איכות האשראי / צילום: Shutterstock

למרות עליית הסיכון: הבנקים הגדילו ב-14% את האשראי לענף הנדל"ן

דוח הפיקוח על הבנקים לשנת 2023 מגלה כי תיק האשראי של חמש קבוצות הבנקאות הגדולות עמד בסוף השנה על 293 מיליארד שקל ● בפיקוח מודעים לסיכוני הריבית הגבוהה ולהשפעות המלחמה ועוקבים מקרוב אחרי הצמיחה בתחום ● החדשות הטובות: הבנק המרכזי מעריך שליזמים רבים אפשרות לספוג את ההשפעות הללו

בית דיזנגוף, השבוע. ריק ועזוב / צילום: ניר וייס ודררו

על מצבו העגום של הבניין שבו הוכרזה עצמאות ישראל

כל מי שעובר בשדרות רוטשילד בתל אביב יכול לראות מה עלה בגורלו של הבניין האייקוני בו דוד בן גוריון הכריז על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל ● ההזנחה הפושעת של הבניין כמו מטאפורה למצב המדינה

בניין חברת סלקום / צילום: עינת לברון

לאחר שהשליטה בסלקום החליפה ידיים: האם העלאת מחירים בדרך?

קבוצה בראשות קרן פורטיסימו של יובל כהן השלימה את רכישת מניות דסק"ש בסלקום ב-936 מיליון שקל ● מאז נחתם מזכר ההבנות בדצמבר זינקה מניית סלקום ב-26%

דן פרנס, מנכ''ל קרסו נדל''ן / צילום: לני בן בשט

אולמי התצוגה והשירות של קרסו בת"א ייהרסו, ובמקומם ייבנו שלושה מגדלים

הוועדה המקומית לתכנון ובניה ת"א אישרה את תוכנית מתחם ריב"ל קרסו שמקדמת קרסו נדל"ן ● אושרה להפקדה תוכנית לבניית 5,800 דירות חדשות בעיר אופקים, בשכונת אפיקי נחל ● וגם: אחרי 30 שנים של המתנה, אושרה תוכנית לקרקע פרטית גדולה בצמוד לתל השומר ● חדשות הנדל"ן

חברת נובה רחובות / צילום: איל יצהר

כ־50% מהעליות בזכותן: שתי מניות השבבים שמושכות את הבורסה בתל אביב כלפי מעלה

המשקיעים במניות נובה וקמטק נהנו בשנה האחרונה מתשואה תלת־ספרתית שאחראית לחלק נכבד מהעליות במדדי הדגל של ת"א ● מהיכן נובעת ההצלחה שלהן, האם הן צפויות להמשיך לזנק, ואיזו מניית שבבים נשארה מאחור?

הפגנה פרו־פלסטינית באוניברסיטת גנט בבלגיה, בשבוע שעבר / צילום: Reuters, JAMES ARTHUR GEKIERE

בלגיה והולנד בחרם אקדמי על ישראל ותוכנית המיליארדים בסכנה

שורת אוניברסיטאות בבלגיה ובהולנד הודיעו על ניתוק קשרים עם מוסדות ישראלים ● במוקד: הסכם המו"פ "הורייזן" של האיחוד האירופי, שנחשב למנוע צמיחה לאקדמיה ולתעשייה הישראלית

ורנון היל וכלבו סר דאפילד בפתיחת סניף חדש של מטרו בנק בלונדון, ב-2010 / צילום: Reuters, PA Images

המנכ"ל שהעסיק את אשתו, נתן לכלב שלו תואר והפיל בנק

ורנון היל, המייסד של בנק קומרס ומטרו בנק, שניהם הסתבכו בשל עבירות רגולטוריות, היה גם מי שעמד מאחורי בנק רפובליק פירסט שנפל

ראש הממשלה, בנימין נתניהו / צילום: רפי קוץ

לשכת רה"מ: נתניהו החליט לקדם את חוק הגיוס שאושר בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת

הצעת "חוק שירות הביטחון (שילוב תלמידי ישיבות)", אושרה בכנסת ה-24 ברוב של 51 חברי כנסת בזמן ממשלת בנט-לפיד • במסגרת המתווה: גיל הפטור יירד מ-26 ל-21 למשך שנתיים, ויעדי הגיוס יגדלו במהלך השנים • גורמים במפלגות החרדיות טוענים: לא היינו חלק מהמהלך, המועצות יתכנסו ויחליטו • השר גנץ תקף: "ישראל זקוקה לחיילים ולא לתרגילים פוליטיים"

הבניין בו נמצא הפנטהאוז בפנקס 50, ת''א / צילום: מאיה לוין

בני הזוג השוויצרים, הפנטהאוז בת"א והדרישה של רשות המסים

תושב שווייץ העניק לאשתו פנטהאוז בת"א במתנה, ורשות המסים ביקשה נתח מהעסקה - כמס רכישה ● ביהמ"ש דחה את עמדת רשות המסים וקבע כי לאשה מגיע פטור ממס עבור המתנה שקיבלה

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

אחרי העיכובים ארה"ב תשלח חבילת נשק גדולה לישראל. מה יש בה?

ממשל ביידן עדכן את הקונגרס כי בכוונתו לקדם אספקת נשק לישראל בעלות כוללת של יותר ממיליארד דולר ● חבילת הסיוע החדשה כוללת חימושי טנקים בסך כ־700 מיליון דולר, רכבים טקטיים בסך כ־500 מיליון דולר ופצצות מרגמה בסך כ־60 מיליון דולר

גולן יוכפז, מנכ''ל תאגיד השידור / צילום: יח''צ כאן

מתיחות במועצת התאגיד סביב עלות שידורי היורו: "הצגת נתונים שקריים"

בדיון שהתקיים בשבוע שעבר האשים יונה ויזנטל, אחד מחברי מועצת התאגיד, את המנכ"ל גולן יוכפז בהצגת נתונים שקריים, ואף טען כי העלויות הגבוהות של שידורי משחקי היורו הן בזבוז כספי ציבור ● ויזנטל התנצל לדרישת יוכפז, ואז הדיון המשיך

אלעד פינגרהוט ז''ל / צילום: נלקח מהרשת, לפי סעיף 27א לזכויות יוצרים

הותר לפרסום: אלעד פינגרהוט הוא ההרוג באדמית

אלעד פינגרהוט, אב ל-3 שסייע לכוחות הביטחון, הוא ההרוג מירי הנ"ט של חיזבאללה לאדמית אתמול ● דיווח: ממשל ביידן דוחק במדינות ערביות לקחת חלק בכוח שמירת שלום ברצועת עזה "בתום המלחמה" • צבע אדום בשדרות ובעוטף עזה • צה"ל חיסל מפקד שטח בכיר ביחידת "חזית הדרום" של חיזבאללה • עדכונים שוטפים

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: Reuters, AHMAD AL-RUBAYE

גל מעצרים במשטרת אנקרה: "חשש של ארדואן לניסיון הפיכה"

לפי דיווח של סוכנות "פוליטיקיול", כוחות ביטחון הפנים של טורקיה עצרו מספר בכירים במשטרת אנקרה, בגין חשד לקשר שלהם עם גורמי פשע ● לפי דיווח אחר, אחת מהדמויות המרכזיות בחקירה, המוגדר בתור "עד סודי" בתיק, טען כי "משטרת אנקרה ניסתה לתכנן הפיכה"

אולם בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג / צילום: Shutterstock, Ankor Light

מחר: דיון דחוף בביה"ד הבינ"ל לצדק בהאג בבקשה לעצירת המלחמה בעזה

בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג (ICJ) יקיים בימים חמישי ושישי דיונים בבקשה הדחופה שהגישה דרום אפריקה להוציא צווים להפסקת המלחמה בעקבות פעולת צה"ל ברפיח ● בישראל עדיין לא החליטו אם המשלחת תתייצב מחר בהאג, לאחר שלדיונים שנערכו בחודש ינואר האחרון המשלחת התייצבה

איך לחסוך בחיי הסוללה? / אילוסטרציה: Shutterstock

סוללת הטלפון מתרוקנת במהירות? כך תאריכו את זמן השימוש בה

השימוש היומיומי בסמארטפונים ובמחשבים ניידים מייצר תלות בשקעי טעינה, אך ניתן להקטין אותה בכמה צעדים פשוטים ● מהקטנת בהירות מסך, דרך כיבוי תוכנות "כבדות" ועד תוכנית חיסכון בחשמל